Nikkei Nikkei Mutlu Dergi Grubu Logo
Üye Girişi | Üye Ol
ENG | TR
Basında MDG
Nikkei BP, Mutlu Dergi Grubu’nun Çoğunluk Hissesini Satın Aldı

Nikkei Business Publications (Nikkei BP), Mutlu Dergi Grubu`nun (MDG) yüzde 80 oranında hissesini devraldı. Nikkei BP Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO`su Kohei Osada ile MDG Kurucusu Zafer Mutlu`nun katıldıkları basın toplantısıyla duyurusu yapılan bu işlemle, bir Japon medya kuruluşu, ilk kez Türkiye`de bir medya kuruluşundan hisse satın alarak Türk medya sektörüne yatırım yapıyor. 


Japon medya devi Nikkei BP, Mutlu Dergi Grubu`nun (MDG) yüzde 80 oranında hissesini satın aldı. Nikkei BP Başkan ve CEO`su Kohei Osada ve MDG kurucusu Zafer Mutlu&rsquonun katılımı ile İstanbul&rsquoda düzenlenen ortak basın toplantısı ile duyurulan satın alma neticesinde kurulan yeni şirketin ismi, NIKKEI-Mutlu Dergi Grubu A.Ş. (NIKKEI-MDG) olarak belirlendi. Kohei Osada yeni şirketin Yönetim Kurulu Başkanı, Zafer Mutlu Başkan ve CEO`su olarak görev alacaklar. Nikkei BP Yönetim Kurulu Üyesi Toshiyuki Obama da Üst Düzey Başkan Yardımcısı unvanıyla NIKKEI-MDG yönetiminde yer alacak. 


2003 yılında kurulan MDG, dünyanın en büyük medya kuruluşlarından ABD`li Time Inc`in yayınladığı, kadın, moda ve yaşam tarzı alanlarında yüksek tirajlı saygın küresel dergiler InStyle, InStyle Home`un Türkçe edisyonlarını Türk okurlarla buluşturuyor. Bu yayınların ve dünyanın bir diğer önde gelen yayını olan Martha Stewart Weddings`in özgün içerikleri, MDG`nin güçlü editoryal kadrosunun hazırladığı yerel içerikle desteklenerek Türk kadınları ve reklamverenlerinin beğenisine sunuluyor.


Diğer yandan, yine Time Inc`in yayınladığı, dünyanın en prestijli iş dünyası dergisi olan Fortune, kaliteli ve objektif gazeteciliğin temel kurallarına titizlikle riayet edilerek yapılan yerel katkıyla MDG bünyesinde yayınlanıyor.


Kadın, gençlik ve yaşam tarzı alanlarında kendi yarattığı özgün web siteleriyle dijital alanda da yatırımlarını sürdüren MDG, aynı zamanda, farklı sektörlerden müşterilerinin kurumsal yayınlarına da dijital ve yazılı içerik hizmeti sunuyor.


Bir Japon Medya Kuruluşu İlk Kez Bir Türk Medya Kuruluşundan Hisse Alıyor


Bu anlaşmanın bir diğer önemli tarafını da, bir Japon medya kuruluşunun ilk kez Türkiye`de bir medya kuruluşundan çoğunluk hissesi satın alması oluşturuyor. 76 milyonluk nüfusu ve 10 bin ABD dolarını aşan kişi başına düşen milli geliriyle, özellikle son 10 yıllık dönemde yükselen bir yeni pazar olarak küresel arenada dikkatleri üzerine çeken Türkiye`yi yakından takip eden Japon firmaları, son yıllarda ülkemizdeki yatırım ve ticari faaliyetlerini artırıyorlar.


Nikkei BP Başkan ve CEO`su Kohei Osada: "NIKKEI-MDG küresel ticaretimizi Türkiye üzerinden geliştirmemizi sağlayacak bir platform olarak görev yapacak" 


Basın toplantısında söz alan Nikkei BP Başkan ve CEO`su Kohei Osada, `Türk ekonomisinin büyümesini kesintisiz ve istikrarlı bir şekilde sürdürmesi öngörülüyor. Burada, özellikle seneler içinde geliştirdiğimiz teknoloji haberleri medyasına yönelik potansiyel bir talebin olduğunu düşünüyoruz. Türkiye aynı zamanda Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Orta Asya&rsquoyı da içerisine alan geniş bir coğrafyadaki pazarlara erişim için bir merkez işlevini üstlenebilecek stratejik bir konumda bulunuyor. NIKKEI-MDG küresel ticaretimizi Türkiye üzerinden geliştirmemizi sağlayacak bir platform olarak görev yapacak. Bu sayede farklı ticari alanlara doğru genişlemeyi hedefliyoruz. Bu vesile ile, Başbakanlık Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı (ISPAT) Başkanı Sayın İlker Aycı ve ekibine destekleyici tavsiyeleri ve bu kazanıma sağladıkları katkı için teşekkür etmek istiyorum` dedi.


Zafer Mutlu: `Teknoloji sektörüne yönelik projelerin geliştirilmesine özellikle ilgi duyuyorum`

FÜTÜRİSTLER ZİRVESİ 2008, İstanbul’da fütüristleri buluşturdu.

Türkiye’nin ilk Fütüristler Zirvesi 21 Kasım 2008’de İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda Fortune Türkiye`nin basın sponsorluğunda gerçekleştirildi. Dünyanın en ünlü fütüristlerinin konuşmacı olarak katıldığı zirve, Türkiye’nin ilk fütürist şirketi M-GEN Gelecek Planlama Merkezi tarafından düzenlendi.

“Fütüristler Zirvesi’nden sonra gelecek algınız asla eskisi gibi olmayacak” sloganıyla “gelecekte Türkiye’yi ve dünyayı neler bekliyor?” sorusuna yanıt verildiği Zirve’ye günümüzün Leonardo Da Vinci’si olarak kabul edilen dünyanın en ünlü fütüristi ve gelecek tasarımcısı Jacque Fresco ana konuşmacı olarak katıldı. Kişisel gelecek planlama metodunun yaratıcısı Dr. Verne Wheelwright, kişisel gen analizleriyle daha uzun daha sağlıklı ve daha genç geleceğin temellerini atan Dr. Serdar Savaş ve şiirleri, denemeleri ve eğitimleriyle geleceği yorumlayan şair Yelda Karataş da birer konuşma yaptılar.
Türkiye ve Dünya ekonomisine yön verenler `Yönetim Zirvesi`nde` başarı sırlarını paylaştı

Fortune Türkiye’nin basın sponsorluğunda 13 Kasım 2008 tarihinde Sheraton Oteli`nde gerçekleşen EDUPLUS 7.Yönetim Zirvesi; dünya ve ülke ekonomisine yön veren dev holdingleri, büyük şirketlerin yöneticilerini ve iş yaşamının profesyonellerini bir araya getirdi.

İş Dünyasının en prestijli zirvelerini düzenleyen Eduplus ve Taktx tarafından bu yıl yedincisi düzenlenen `Yönetim Zirvesi`nde Suzan Sabancı Dinçer, Cem Hakko, Ali Sabancı, Pınar Eczacıbaşı, Metin Yurdagül Ülker, Ümran Beba Pepsico, Reha Emekli Garanti Bankası, M. Serdar Sarıgül Evyap, Hüseyin Akın Coca Cola, Dr. Mehmet Aktaş Yaşar Holding, Özcan Tahincioğlu, Bülent Demircioğlu Borusan, Ali Saydam, Aynur Bektaş, Prof. Dr. Gündüz Ulusoy, Cem Tarık Yüksel Unilever gibi çok sayıda önemli isim İstanbul’da buluştu. Ekonominin nabzının attığı zirvede üst düzey yöneticiler ve iş dünyasının önde gelen isimleri bini aşkın profesyonele `başarı sırlarını, yeni yönetim tekniklerini ve tecrübelerini` aktardı.
Türkiye’nin En Kapsamlı İş Zêkası Konferansı 6 Kasım’da gerçekleşti.

Fortune Türkiye’nin basın sponsorluğunda 6 Kasım 2008 tarihinde WOW Convention Center’da gerçekleşen Türkiye’nin en kapsamlı İş Zekâsı Konferansı SAS Forum Türkiye 2008’in bu yılki sloganı “Yarına Dönüşüm”. Kurumlarını İş Zêkası çözümleriyle geleceğe güvenle taşımak isteyen yöneticiler Türkiye’nin en başarılı projelerini ve dünyaca ünlü uzmanları SAS Forum da dinledi.

SAS Forum Türkiye 2008, bu yıl da önemli isimlere ev sahipliği yaptı. Dünya’nın en saygın stratejistlerinden Gary Cokins’in ana konuşmacı olarak yer aldığı SAS Forum Türkiye 2008’in açılış konuşmasını SAS Organizasyonel Gelişimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Jost Dörken yaptı. Ayrıca SAS Kıdemli Başkan Yardımcısı Allen Russel, SAS Finansal Hizmetler Başkan Yardımcısı Mark Moorman ve SAS Pazarlama Otomasyonu Program Yöneticisi Neil Hayward da SAS Forum kapsamında birer konuşma yaptılar.
Gayrimenkul, Mimarlık ve İnşaat Sektörü ArkiPARC’08’de bir araya geldi.

Kentleşmenin üç önemli aktörü olan mimarlık, gayrimenkul sektörü ve inşaat endüstrisi, ArkiPARC`08 (Property – ARchitecture – Construction) buluşması ile Türkiye`de ilk kez bir araya geldi. Arkitera Mimarlık Merkezi`nin "Kentsel Kalite için Diyalog" ana teması ile 15-17 Ekim 2008 tarihleri arasında Harbiye Askeri Müze ve Kültür Sitesi’nde gerçekleşen ArkiPARC`08, bu sektörler arasında bilgi paylaşımını sağlayan kapsamlı bir platform olmayı hedefliyor.

Arkitera Mimarlık Merkezi tarafından düzenlenen İlk ArkiPARC buluşmasının ana teması, kaliteyi ve iletişimi vurgulayacak şekilde "Kentsel Kalite için Diyalog" olarak belirlendi. Fortune Türkiye’nin basın sponsorluğunda 15-17 Ekim 2008 tarihleri arasında Askeri Müze ve Kültür Sitesi’nde gerçekleşen ArkiPARC buluşmasının daha nitelikli fiziksel çevrelerin üretimi için önemli bir adım olması amaçlanıyor. Özgün bir iletişim platformu yaratacak ArkiPARC`08, ödüller, uluslararası seminerler ve paneller ile desteklenerek sektörlerarası yeni ilişkilerin kurulmasına ve profesyonel tecrübelerin aktarılmasına imkan tanıdı.
Türk sporu sponsoruyla ikinci kez buluştu

Tek Borsa, Boxer ve Fortune Türkiye’nin basın sponsorları arasında yer aldığı 2. Uluslararası Sporda Pazarlama ve Sponsorluk Kongresi, 28-29 Mayıs 2008 tarihinde düzenlendi. Konfersans yurtiçi ve yurtdışından pek çok spor adamının yanı sıra pazarlama dünyasının profesyonellerini de ağırlayacak Olimpiyat oyunları ve çeşitli spor müsabakalarında çıtayı yükselten Türkiye’nin, bu alandaki başarısını artırmayı hedefleyen etkinlik; başta devlet ve spor federasyonları olmak üzere, tüm spor kurumlarını, yerel yönetimleri, spora sponsorluklarıyla yatırım yapan kuruluşları ve medya dünyasını bir araya getirdi. “2. Uluslararası Sporda Pazarlama ve Sponsorluk Kongresi”, Türkiye’de spor, spora yapılan yatırım ve spor pazarlamasının gelişiminde büyük bir rol oynadı. Sponsorluk desteği bekleyen spor dallarını ve spora destek vererek kendi marka değerini güçlendirmeyi hedefleyen kuruluşlar için büyük bir fırsat olan kongre bir yandan oturumlarıyla eğitim arenasına dönüşürken, bir yandan da katılımcıları fuar alanında yer alan federasyonlarla tanıştırdı. Bu yılki kongrenin ana temasında sadece sponsorluk konusu değil, sporda pazarlama konuları da ele alındı. Ayrıca kongrede sektörü ilgilendiren konular birden fazla salonda paralel oturumlarla işlendi.
İstanbul Moda ve Hazır Giyim Konferansı ve Sergisi Haziran ayında gerçekleşti

Madame Figaro ve Fortune Türkiye’nin basın sponsorları arasında yer aldığı "İstanbul Moda ve Hazır Giyim Konferansı ve Sergisi” 26-27 Haziran 2008 tarihleri arasında gerçekleşti. Konferans, özellikle Avrupa, Euromed bölgesi ve çevre ülkelerde sektörümüzün geleceği için bilgileri, yeni uygulamaları ve kılavuzları paylaşmak için moda, tasarım ve hazır giyim üretim sektörlerinin önemli aktörlerini bir araya getirmesi hedeflendi.
Türkiye ve Dünya’nın liderleri “5. Liderlik Zirvesi 2008”de

Fortune Türkiye’nin basın sponsoru olduğu, iş ve siyaset dünyasından önemli konuşmacıları bir araya getiren “5. Liderlik Zirvesi 2008” 10 Nisan’da İstanbul’da gerçekleştirildi. Zirve, 30’u aşkın konuşmacı, 3 panel, 10 ana oturumla Türkiye’nin liderlere yönelik en kapsamlı zirvesi olma özelliğini taşıyor. 5. LİDERLİK ZİRVESİ 2008’de katılımcılar; liderlikle ilgili güncel teknikler ve becerilerle tanışmak, yol gösterici yenilikleri öğrenmek, bilgi ve deneyim alışverişinde bulunmak, tarzlarını sorgulamak, bilgilerini ve bakış açılarını tazelemek, verimli tartışmalar çerçevesinde bireysel ve kurumsal katma değerlerini artırma fırsatı yakaladılar. İş dünyasına yeni liderler kazandırmayı amaçlayan zirve, yeni fikirlerin doğduğu, sorunların masaya yatırılıp çözüm önerilerinin getirildiği, yepyeni bakış açılarının kazanıldığı zengin bir liderlik platformu oldu.